15 stycznia 1935 r. Oblot RWD-13
Zaprojektowany przez zespół konstruktorów lotniczych: Stanisława Rogalskiego, Stanisława Wigurę i Jerzego Drzewieckiego, samolot RWD-13 okazał się jednym z najważniejszych osiągnięć konstruktorskich w II Rzeczpospolitej.
Model RWD-13 był rozwinięciem wcześniejszych udanych modeli wcześniejszych RWD, które m.in. zwyciężały w Międzynarodowych Zawodach Samolotów Turystycznych Challenge w 1932 roku i 1934 roku.
Jednak "13" zasadniczo różniła się od sportowych poprzedników "6" i "9". Nowy model miał być samolotem użytkowym i z tego powodu wyposażony był w dwukrotnie słabszy silnik. Mniejsza również była mechanizacja skrzydeł.
Wciąż jednak posiadał cechy samolotów projektowanych specjalnie na zawody lotnicze, jak krótki start i lądowanie czy dużą prędkość.
Pierwszy oblot prototypu RWD-13 miał miejsce 15 stycznia 1935 roku. Do 1939 zbudowano w Doświadczalnych Warsztatach Lotniczych na Okęciu w Warszawie około 85 samolotów w wersji turystycznej. Konstrukcja była na tyle udana, że RWD-13 sprzedawano również zagranicę, m.in. do Hiszpanii i Brazylii.
14 kwietnia 1939 roku samolot został podarowany szachowi Iranu jako prezent z okazji zaślubin Rezy Szacha z egipską księżniczką Fawitią.
Po wojnie komuniści "rozprawili się" z "obcymi ideologicznie" samolotami. Zachował się tylko jeden egzemplarz RWD-13, który znajduje się w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Kolejny zachowany samolot - wciąż latający! - brazylijskim w Museu Asas de um Sonho w Itu pod São Paulo.